Intrastat-Extrastat ügyintézés

Az Európai Unió tagállamai között bonyolított termékforgalom esetében már nem készülnek vámokmányok, így a statisztikához szükséges adatok sem állnak rendelkezésre. Okmányok hiányában tehát ezeket az adatokat közvetlenül a forgalmat lebonyolító cégektől kell begyűjteni. A kereskedelmi áruforgalomban ezért hazánk 2004. május 1.-i Európai Uniós csatlakozását követően a 215/2003. (XII. 10.) Korm. rendelet értelmében EU-jogszabályok által részletesen előírt és szabályozott statisztikai adatszolgáltatási kötelezettség lépett életbe.  Az adatszolgáltatás azokra a természetes és jogi személyekre kötelező érvényű, akik a rendeletben meghatározott éves 100 millió forintos értékhatár felett bonyolítanak uniós országból érkező illetve 100 millió forint felett induló áruforgalmat.

intrastat ügyintézés, extrastat ügyintézés, szállítmányozás, raktározás, vámügynökségErre az adatgyűjtésre szolgál az INTRASTAT rendszere, amelyet az uniós jogszabályok írnak elő és szabályoznak részletesen, s amelyek betartása minden tagállam számára egyaránt kötelező.

Cégünk vámügynöksége szolgáltatásként kínálja, hogy kötelezettségüknek az Önök megbízása alapján és nevében eleget tesz, illetve biztosítja a szükséges számítástechnikai, valamint elektronikus és szakmai hátteret.
 


A szükséges, előírt szabályozásról tájékozódhat a jogszabályok menüpontban.

 

Alpok-Adria Szállítmányozó Kft.
Vámügynökség

H-2040 Budaörs, Gyár u. 2.
Tel.: +36 (23) 431 600
mobil: +36309907163
Dorcsák János vámcsoport vezető
E-mail: dorcsak.janos@alpokadria.hu
Postai cím: 2058 Budaörs, Pf.:38.